Regulamin

REGULAMIN
KORZYSTANIA Z USŁUG SKLEPU INTERNETOWEGO stolarniakapelanczyk.PL

Właścicielem, a zarazem
administratorem sklepu internetowego, dostępnego pod adresem www.stolarniakapelanczyk.pl
jest DNT Mikołaj Kapelańczyk z siedzibą w Nowej Brzeźnicy, 98-331, przy
ul. Pajęczańskiej 8, zarejestrowane w Centralnej Ewidencji
i Informacji o Działalności Gospodarczej pod

NIP 5080097109

REGON 388807325

Adres e–mail: nagrobkidnt@gmail.com

Regulamin niniejszy określa zasady
prowadzenia i korzystania przez użytkowników z zasobów sklepu
internetowego pod witryną www.stolarniakapelanczyk.pl, tryb zawierania
umów sprzedaży na odległość z Klientami sklepu, będącymi zarówno
konsumentami, jak i przedsiębiorcami korzystającymi z usług e–
sklepu, zgodnie z przepisami ustawy o świadczeniu usług drogą
elektroniczną, ustawy o ochronie praw konsumentów, ustawy kodeks cywilny,
ustawy o ochronie danych osobowych, jak również zgodnie z wytycznymi
pochodzącymi z ustawodawstwa Unii Europejskiej, odnoszącymi się
do kwestii w regulaminie ustalonych.

Nr rachunku bankowego: 76 1240 1213 1111 0011 4368 1938

Postanowienia ogólne

  1. Stolarnia Kapelańczyk jest sklepem
    internetowym oferującym sprzedaż artykułów drewnianych, gotowych mebli,
    akcesoriów meblarskich, produktów na specjalne zamówienie. Sklep
    posiada własną stolarnię oraz tartak umożliwiające realizację
    indywidualnych zamówień, jak również zapewniające najwyższą jakość
    świadczonych usług. Powyższy katalog jest przykładowy i nie jest
    zamknięty. Ewentualne poszerzenie asortymentu sklepu zostanie ogłoszone
    klientom na stronie internetowej sklepu.
  2. Sklep internetowy zapewnia wszystkich
    użytkowników swojego serwisu internetowego o prowadzeniu swojej
    działalności gospodarczej zgodnie ze stosownymi przepisami
    powszechnie obowiązującymi, zasadami współżycia społecznego, zgodnie
    z przepisami chroniącymi prawa konsumenta, jak również zgodnie
    ze standardami świadczenia usług drogą elektroniczną, ustalonymi
    stosowną ustawą.
  3. Zamawiający w sklepie www.stolarniakapelanczyk.pl
    zwany „KLIENTEM” powinien zapoznać się z treścią niniejszego
    Regulaminu w toku rejestracji na stronie www.stolarniakapelanczyk.pl
    lub składania zamówienia. KLIENT zostanie poproszony o zaakceptowanie
    postanowień niniejszego Regulaminu za pośrednictwem udostępnionej
    funkcjonalności tzw. check – box.
  4. Zawarte w niniejszym regulaminie
    określenia oznaczają:

    • Sklep – sklep internetowy dostępny pod adresem www.stolarniakapelanczyk.pl
    • SprzedawcaDNT Mikołaj Kapelańczyk z siedzibą w Nowej Brzeźnicy, 98-331, przy
      ul. Pajęczańskiej 8, zarejestrowane w Centralnej Ewidencji
      i Informacji o Działalności Gospodarczej pod

      NIP 5080097109

      REGON 388807325

      Adres e–mail: nagrobkidnt@gmail.com

    • Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna
      nieposiadająca osobowości prawnej, której przepisy przyznają
      zdolność prawną, zawierająca umowę sprzedaży ze Sprzedawcą
      i korzystająca z usług oferowanych przez Sklep
    • Konsument – osoba fizyczna, zawierająca umowę sprzedaży
      ze Sprzedawcą, niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością
      gospodarczą lub zawodową (zgodnie z definicją w k.c.)
    • Przedsiębiorca – osoba fizyczna prowadząca we własnym imieniu działalność
      gospodarczą, osoba prawna oraz jednostka organizacyjna
      nieposiadająca osobowości prawnej, której przepisy przyznają
      zdolność prawną, prowadząca działalność gospodarczą
    • Umowa zawarta
      na odległość
       –
      umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu
      zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu),
      bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym
      wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się
      na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie
    • Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza
      Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy
      Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą
    • Konto – element systemu e– sprzedaży Sklepu, zakładane
      przez Klienta, gdzie gromadzone są dane osobowe Klienta, jak
      również informacje dotyczące zamówień (historia, preferencje) Klienta,
      służące usprawnieniu standardów obsługi przez Sprzedawcę
    • Koszyk – element systemu e – sprzedaży Sklepu, gdzie składane
      jest Zamówienie, w którym również widoczne są wybrane
      przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje
      możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności
      ilości produktów, danych do faktury i adresu dostawy,
      stanowiący podstawowy element procesu składania zamówienia w Sklepie
    • Produkt – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma, oferowana
      przez Sprzedawcę, stanowiąca przedmiot Umowy Sprzedaży
    • Umowa Sprzedaży zawarta
      na odległość
       –
      umowa zawarta pomiędzy Sprzedawcą i Klientem (Konsumentem)
      w ramach zorganizowanej procedury systemu zawierania umów
      na odległość, czyli bez konieczności bezpośredniego
      uczestnictwa obu stron umowy w jednym miejscu i czasie, zawarta
      przy pomocy jednego lub kilku środków niezbędnych do porozumiewania
      się na odległość
  5. Sprzedawca zapewnia właściwy sposób
    gromadzenia, przetwarzania oraz bezpieczeństwa danych, udostępnianych
    przez Klientów w ramach wykonywania procesu realizacji Umowy
    Sprzedaży, zgodnie z krajowymi i unijnymi przepisami w tym
    zakresie, w szczególności posiadając odpowiednią Politykę
    Prywatności, jak również pozostawiając Klientom wybór
    co do zakresu udostępnianych danych
    oraz co do przetwarzania i wykorzystywania
    udostępnianych danych Klienta w mechanizmach sprzedażowo –
    marketingowych Sprzedawcy, wykorzystywanych w Sklepie. W trakcie
    składania zamówienia lub rejestracji na stronie stolarniakapelanczyk.pl,
    KLIENT podaje następujące dane osobowe: imię i nazwisko, adres
    fizyczny do doręczeń PRODUKTÓW, adres e – mail, numer telefonu
    komórkowego. Dane te mogą być przetwarzane przez SPRZEDAWCĘ
    tylko w celu realizacji zamówienia KLIENTA w tym
    m.in. informowania KLIENTA o statusie zamówienia
    albo uzyskania opinii KLIENTA co do jego satysfakcji
    ze zrealizowanego zamówienia.
  6. Formularze zgody (check– boxy), dotyczące
    danych osobowych Klientów, dostępne są w widocznym miejscu
    w Sklepie, przy procesie zakupu, do każdorazowego zaakceptowania
    przez Klienta. Klienci mogą w każdym czasie zaktualizować,
    zmodyfikować oraz wycofać zgodę na przetwarzanie swoich danych
    osobowych, udostępnionych Sprzedawcy. Sprzedawca zaś zastrzega możliwość
    zaprzestania realizowania zamówień Klienta, który cofnął swoją zgodę
    na gromadzenie i przetwarzanie jego danych osobowych,
    ze względu na brak możliwości realizacji Umowy Sprzedaży
    w braku takiej zgody. Klient posiadający Konto w Sklepie
    Sprzedawcy, rezygnujący i usuwający to Konto, ma prawo
    żądania od Sprzedawcy trwałego usunięcia swoich danych osobowych
    z baz danych Sprzedawcy w ramach Sklepu.
  7. Klient odpowiada za kompletność
    i prawdziwość pozostawianych przez siebie danych niezbędnych
    do realizacji Umowy Sprzedaży.
  8. Sprzedawca zobowiązuje się poinformować
    Klienta w stosownej polityce, jak i osobnej wiadomości
    (z wejściem w życie RODO) o zamiarze gromadzenia informacji
    podanych przez Klienta w procesie rejestracji lub składania
    zamówienia, na których przetwarzanie Klient wyraził zgodę,
    w celu grupowania i ustalania jego sprzedażowych preferencji
    (profilowanie). Klient ma prawo uzyskać informację o zakresie
    i celu przetwarzania jego danych osobowych w każdym czasie
    i przypadku.
  9. Przeglądanie asortymentu Sklepu
    nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez Klienta
    na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest
    również w opcji „zamów bez rejestracji”, jak i tradycyjnie,
    logując się/rejestrując w sklepie internetowym Sprzedawcy.
  10. KLIENT zobowiązany jest do poszanowania
    praw autorskich do materiałów znajdujących się na stronie www
    zgodnie z postanowieniami przepisów ustawy z dnia 4 lutego
    1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
    Niedopuszczalne jest umieszczanie przez KLIENTA na stronie www
    treści sprzecznych z prawem, wzywających do nienawiści rasowej,
    wyznaniowej, etnicznej, czy też propagujących przemoc, uznanych
    powszechnie za naganne moralnie, społecznie niewłaściwe
    oraz naruszających zasady netykiety.
  11. KLIENT w osobnym oświadczeniu,
    dostępnym bezpośrednio na stronie głównej internetowego Sklepu,
    albo w procesie zamówienia, lub w mailu z potwierdzeniem
    zamówienia w sklepie internetowym stolarniakapelanczyk.pl może
    wyrazić zgodę na przetwarzanie tych danych w innych celach niż
    związane ściśle z realizacją zamówienia, w tym marketingowych
    albo przesyłania wiadomości Newsletter SPRZEDAWCY. Zgoda taka jest
    opcjonalna i może zostać w każdym czasie przed Klienta
    cofnięta. W takim przypadku Sprzedawca zobowiązuje się niezwłocznie –
    nie później do przesyłania kolejnego wydania Newslettera, bądź
    treści marketingowych– usunąć podany w tym celu adres e – mail
    Klienta z bazy adresów poczty elektronicznej obsługującej takie
    funkcjonalności Sklepu.
  12. Klient oświadcza, że:
    a) wie, jaka jest specyfika materiałowa drewna, które w wyniku naturalnych i ciągłych procesów
    chemicznych oraz skurczu i pęcznienia, wywołanych wpływami wilgoci i temperatury otoczenia,
    może powodować mikropęknięcia nie wpływające na trwałość konstrukcji,
    b) wie, że podłużne pęknięcia drewna wynikają z naturalnej włóknistej budowy drewna,
    c) wie, że podatność drewna na wpływ otoczenia jest przyczyną zmiany jego kształtu, wymiarów oraz
    przebarwień jeśli jest stosowane pod gołym niebem i nie będzie zgłaszał jakichkolwiek roszczeń wobec Wykonawcy z tego tytułu, chyba, że pęknięcia
    drewna lub rozszczelnienia elementów wynikać będą z niewłaściwego wykonania przedmiotu umowy
    przez sprzedającego.

Proces zakupu i składanie
zamówień, płatność, dostawa

  1. DNT Mikołaj Kapelańczyk prowadzi sprzedaż
    za pośrednictwem sieci Internet poprzez witrynę www.stolarniakapelanczyk.pl,
    na której można składać zamówienia, stosując funkcjonalności
    udostępnione na stronie internetowej. Przedmiot zamówienia zwany jest
    też dalej PRODUKTEM. Katalog PRODUKTÓW znajduje się na stronie www.stolarniakapelanczyk.pl
    i obejmuje meble, artykuły i akcesoria meblarskie; proces
    zamawiania rozpoczyna dodanie danego produktu do koszyka. KLIENT
    składa zamówienie dokonując wyboru PRODUKTÓW i umieszczając
    je w KOSZYKU. KLIENT otrzymuje potwierdzenie złożenia zamówienia
    wraz z numerem zamówienia za pośrednictwem poczty elektronicznej
    (e-mail) na adres e-mail podany przez Klienta w trakcie
    składania zamówienia. Potwierdzenie złożenia zamówienia, zgodnie
    z odpowiednimi przepisami, w stosunku do Klienta,
    który jest konsumentem zgodnie z właściwymi przepisami obejmuje:

    • określenie produktu/produktów
      + opis jego najistotniejszych cech,
    • ilość produktów,
    • cenę jednostkową
      za każdy wybrany produkt,
    • wybrany sposób dostawy +
      koszt wysyłki (zgodnie z wyborem konsumenta),
    • przewidywany termin dostawy,
    • łączną kwotę do zapłaty
      przez konsumenta (cena towaru/ów + podatek + koszt wysyłki),
    • metodę płatności + termin
      zapłaty,
    • pełne dane firmy Sprzedawcy
      (nazwa, adres siedziby, NIP, REGON) + sposób kontaktu (numer
      telefonu/adres e – mail),
  2. Do cen Towarów oferowanych
    przez Sprzedawcę nie doliczono ewentualnych kosztów dostawy,
    które Klient ustalać będzie w procesie zamówienia. Sprzedawca zanim
    dokona wysyłki, czeka na zaksięgowanie środków na swoim rachunku
    lub potwierdzenie autoryzacji płatności u partnera,
    który te płatności realizuje. Dostawa realizowana jest
    za pośrednictwem firmy kurierskiej. Koszty samej dostawy
    są uzależnione od wagi dostarczanego towaru i widoczne są
    podczas składania zamówienia.
  3. Całkowita wartość Zamówienia zostaje
    podana na etapie potwierdzenia zamówienia po stronie klienta.

    • Sklep zastrzega sobie prawo
      zmian w cenach, promocjach i opisach produktów
      znajdujących się w ofercie Sklepu, po uprzednim poinformowaniu
      Klientów o nowych zasadach nabywania oferowanych Towarów
      (o rozpoczęciu/zmianie/zakończeniu promocji);
    • w zakresie sprzedaży
      produktów promocyjnych, ich liczba jest ograniczona, a sprzedaż
      na zasadach promocyjnych możliwa do wyczerpania danej oferty
      promocyjnej, Sklep zobowiązuje się poinformować Klientów
      o zakończeniu promocyjnej oferty, jeśli powyższe okoliczności znajdą
      zastosowanie (wyczerpanie zapasów);
    • sprzedaż na warunkach
      promocyjnych odbywa się okresowo, na wybrane Produkty
      w Sklepie, których dostępność warunkuje okres trwania promocji;
    • Obsługę płatności
      elektronicznych i kartą płatniczą prowadzić będzie:

      • PayU S.A. z siedzibą
        w Poznaniu, 60-166 Poznań, przy ul. Grunwaldzkiej 182,
        krajowa instytucja płatnicza, nadzorowana przez Komisję Nadzoru
        Finansowego, wpisana do Rejestru usług płatniczych pod numerem
        IP1/2012, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego
        przez Sąd Rejonowy w Poznaniu – Nowe Miasto i Wilda
        w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
        pod numerem KRS 0000274399, o kapitale zakładowym
        w wysokości 4.944.000 PLN, w całości opłaconym,
        posiadająca numer identyfikacji podatkowej NIP: 779-23-08-495, REGON
        300523444.
  4. Klient dodając wybrany Produkt
    do Koszyka rozpoczyna tym samym proces składania Zamówienia. Klikając
    w ‘przejdź do kasy’ Klient rozpoczyna proces realizacji Umowy
    Sprzedaży, na który składają się podanie danych
    do ewentualnej dostawy i faktury, akceptacja warunków regulaminu
    i polityki prywatności, zgoda na przetwarzanie podanych
    w procesie realizacji umowy danych osobowych w celach ściśle
    z tym związanych, ewentualna zgoda na przetwarzanie danych
    w celach innych niż realizacja umowy sprzedaży,
    np. marketingowych, dokonanie płatności lub zaznaczenie jej formy
    i ewentualnej opcji i potwierdzenie złożonego zamówienia
    przyciskiem „zamawiam i płacę”. Klient może zamówić towar
    w opcji zamówienia bez rejestracji („szybkie zakupy”),
    albo rejestrując tym samym konto w sklepie internetowym
    Sprzedawcy, co ułatwia realizację przyszłych zamówień, usprawnia
    komunikację między stronami umowy, jak również wpływa korzystnie
    na korzystanie z usług Sprzedawcy, gdyż Klient
    ma zapewniony dostęp do swoich zamówień, danych i wszelkich
    informacji dotyczących realizowanych na jego rzecz umów sprzedaży.
    Szerzej na ten temat w dziale KONTO KLIENTA.
  5. KLIENT otrzymuje potwierdzenie wysłania
    zamówienia od SPRZEDAWCY na wybrany przez KLINETA adres e-
    mail.
  6. Prawidłowe wypełnienie formularza zamówienia
    oraz naciśnięcie przycisku  „zamawiam i płacę” jest
    jednoznaczne ze złożeniem zamówienia i ma skutki prawne
    zawarcia umowy Sprzedaży w myśl obowiązujących przepisów
    z zakresu zawierania umów sprzedaży na odległość lub poza
    lokalem przedsiębiorstwa.
  7. Dostępne u Sprzedawcy opcje płatności
    to: Gotówką przy odbiorze, Płatność online za pośrednictwem PayU.
  8. Zamówienia za pośrednictwem Sklepu
    można składać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
    Sprzedawca oczekiwać będzie na płatność maksymalnie 5 dni
    roboczych od otrzymania przez Klienta e– maila z potwierdzeniem
    zamówienia. Po tym czasie zamówienie będzie anulowane. Zamówienia
    przygotowywane są do realizacji niezwłocznie, w kolejności
    ich wpływu. Sprzedawca w przypadku opóźnień informuje Klienta
    o terminie wysyłki. Kiedy już towar zostanie przygotowany
    do wysyłki, dostawa pod wskazany adres Klienta trwać będzie
    nawet 2 dni robocze, standardowo wynosić będzie do 14 dni
    roboczych. Sprzedawca poinformuje o przygotowaniu zamówienia Klienta
    do wysyłki w osobnej wiadomości.
  9. SPRZEDAWCA może wyrazić zgodę
    na udostępnienie KLIENTOWI faktury jako dowodu potwierdzającego
    zawarcie umowy za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail
    na adres podany przez KLIENTA, co zwalnia SPRZEDAWCĘ
    z obowiązku doręczana KLIENTOWI faktury razem z PRODUKTEM.
    Faktura jest wystawiana na wyraźne życzenie klienta biznesowego,
    czy konsumenta.
  10. Ceny PRODUKTÓW są podawane
    w polskich złotych i są cenami brutto. Ceny zamieszczone
    przy oferowanych PRODUKTACH nie zawierają informacji na temat
    kosztów przesyłki, ponieważ informacja na temat całkowitej wartości
    zamówienia jest prezentowana w sposób WYRAŹNY I JEDNOZNACZNY
    po wybraniu przez KLIENTA formy dostawy i płatności.
    Przed zatwierdzeniem zamówienia KLIENT może samodzielnie sprawdzić
    koszt dostawy.
  11. Najpóźniej w momencie otrzymania
    przez Klienta e– maila z potwierdzeniem zamówienia Klient jest
    informowany o sposobie i celu przetwarzania jego danych
    osobowych w związku z wykonaniem umowy sprzedaży między
    Sprzedawcą a Klientem. Najpóźniej przy finalizacji procesu zamówienia
    Klient jest poproszony o zaznaczenie formularza ewentualnej zgody
    na przetwarzanie danych osobowych niezbędnych dla realizacji usług
    oferowanych przez Sprzedawcę. Dane są przetwarzane w ten
    sposób przez DNT Mikołaj Kapelańczyk w celu realizacji Zamówienia
    i ewentualnej obsługi posprzedażowej. Otrzymane dane osobowe
    nie będą wykorzystane w żadnych innych celach, w tym
    w szczególności w celach niezgodnych z obowiązującym
    prawem. Biuletyny oraz oferty promocyjne będą wysyłane
    tylko za wyraźną zgodą Klienta wyrażoną poprzez zaznaczenie
    odpowiednich opcji w formularzu rejestracyjnym. Klient ma prawo
    do wglądu, poprawienia oraz żądania zaprzestania wykorzystania
    swoich danych osobowych zgodnie z ustawą „O ochronie danych
    osobowych” z dnia 29 sierpnia 1997 r. Procedury powyższe
    przekładają się na zaznaczenie odpowiednich zgód i opcji
    w procesie Zamówienia, jak również szerzej opisane
    są w Polityce Prywatności, do której Klient
    ma wgląd przed dokonaniem zakupu i której postanowienia
    akceptuje przed dokonaniem zakupu. Sprzedawca zobowiązuje się
    poinformować na stronie internetowej Sklepu Klientów o wszelkich
    formach i celach gromadzenia i przetwarzania danych osobowych
    Klientów, o zgłoszeniu zbioru danych osobowych GIODO, o stosowaniu
    technik prowadzących do profilowania Klientów pod względem ich
    zakupowych preferencji. Wszelkie zaś informacje handlowe wysyłane Klientom
    Sklepu będą zawsze na podstawie wyraźnej zgody wyrażonej
    w procesie zamówienia i na ich życzenie wyrażone oświadczeniem
    woli zaprzestanie wysyłania im materiałów handlowych
    i promocyjnych, np. w formie Newslettera, czy systemu
    powiadomień.

Konto klienta

  1. Sklep oferuje swoim Klientom możliwość
    założenia Konta, które w istotny sposób upraszcza i usprawnia
    proces Zamówienia i korzystania z zasobów Sklepu.
  2. Do założenia Konta dochodzi
    w następujący sposób: należy wypełnić Formularz rejestracji.
    Niezbędne jest podanie następujących danych: imię, nazwisko (nazwa firmy),
    numer telefonu oraz adres e– mail i adres kontaktowy,
    do wysyłki zamówień. Opcjonalnie dla klientów biznesowych – podają
    również firmę i ewentualne dane rejestrowe/kontaktowe celem
    realizacji zlecenia (dane do faktury). Zakładając konto Klient podaje
    również hasło, które sam ustala przy pierwszym logowaniu.
  3. Założenie Konta w Sklepie jest
    bezpłatne.
  4. Logowanie się do Konta odbywa się
    poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w formularzu
    rejestracyjnym– przy jego zakładaniu. Po zalogowaniu się
    do swojego Konta Klient ma możliwość edycji wprowadzonych przez siebie
    danych oraz wgląd do historii zamówień. Po zalogowaniu się
    do swojego konta Klient będzie miał do dyspozycji następujące
    zakładki: Moje zamówienia, Moje rachunki, Moje adresy,
    Moje informacje osobiste,
  5. Klient ma możliwość w każdej
    chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego
    tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego
    żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem
    poczty elektronicznej stolarniakapelanczyk@gmail.com lub pisemnie, przesyłając
    swoje oświadczenie na adres kontaktowy Sklepu lub na adres
    kontaktowy (korespondencyjny) Sprzedawcy. Po usunięciu konta
    z zasobów Sklepu Sprzedawcy, Klient ma prawo żądać trwałego
    usunięcia zgromadzonych w infrastrukturze Sklepu swoich danych
    osobowych wraz z usunięciem konta (w szczególności z dniem
    wejścia w Życie RODO), zgłaszając takie żądanie przy rezygnacji
    z posiadania Konta.

Prawo
do odstąpienia od umowy

Klientom będącym Konsumentami
przysługuje ustawowe prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej
na odległość:

  1. Konsument może w terminie 14 dni
    odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
  2. Bieg terminu określonego w ust.
    1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu Konsumentowi lub
    wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik.
  3. W przypadku Umowy, która obejmuje
    wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub
    w częściach, termin wskazany w ust. 1 biegnie
    od dostawy ostatniej rzeczy, partii lub części.
  4. Konsument może odstąpić od Umowy,
    składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy.
    Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie
    przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.
  5. Oświadczenie może być wysłane za pomocą
    tradycyjnej poczty, faxem bądź drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia
    na adres e- mail Sprzedawcy lub przez złożenie oświadczenia
    na stronie internetowej Sprzedawcy – dane kontaktowe Sprzedawcy
    zostały określone w niniejszym Regulaminie. Oświadczenie można złożyć
    również na formularzu, którego wzór stanowi załącznik
    nr 1 do niniejszego Regulaminu oraz załącznik
    do ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach
    konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe.
  6. W przypadku przesłania oświadczenia
    przez Konsumenta drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie prześle
    Konsumentowi na podany przez Konsumenta adres e-mail
    potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
  7. Skutki odstąpienia od Umowy:
    W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość
    Umowę uważa się za niezawartą. W przypadku odstąpienia
    od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi niezwłocznie,
    nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania
    oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, wszystkie
    dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy,
    z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego
    przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły
    sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę. Zwrotu płatności
    Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały
    przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba
    że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które
    nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.
    W przypadku, gdy płatność została dokonana przy użyciu karty
    płatniczej zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta
    kartą płatniczą sprzedający dokonana zwrotu na rachunek bankowy
    przypisany do karty płatniczej Klienta. Sprzedawca może wstrzymać się
    ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu
    z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego
    odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi
    wcześniej. Konsument powinien odesłać Produkt na adres Sprzedawcy
    podany w niniejszym Regulaminie niezwłocznie, nie później niż
    14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę
    o odstąpieniu od Umowy. Termin zostanie zachowany, jeśli
    Konsument odeśle Produkt przed upływem terminu 14 dni. Konsument
    ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu, także koszty zwrotu Produktu,
    jeśli ze względu na swój charakter Produkt ten nie mógł
    zostać w zwykłym trybie odesłany za pomocą wybranego
    przez Klienta operatora pocztowego, czy kurierskiego. Konsument
    odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Produktu wynikające
    z korzystania z niego w sposób inny niż było
    to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech
    i funkcjonowania Produktu.
  8. W myśl niniejszego Regulaminu,
    Konsumenta obowiązują takie same ograniczenia prawa odstąpienia
    od umowy, jakie wynikają z ustawy o ochronie praw
    konsumentów, czyli zastosowanie bezpośrednie ma art. 38 ustawy
    z dnia 24 czerwca 2014 r. o prawach konsumenta, który stanowi,
    że: „Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem
    przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi
    w odniesieniu do umów:

    1. o świadczenie usług,
      jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą
      konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem
      świadczenia, że po spełnieniu świadczenia
      przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
    2. w której cena lub
      wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym,
      nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które
      mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia
      od umowy;
    3. w której przedmiotem
      świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według
      specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego
      zindywidualizowanych potrzeb;
    4. w której przedmiotem
      świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki
      termin przydatności do użycia;
    5. w której przedmiotem
      świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu,
      której po otwarciu opakowania nie można zwrócić
      ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów
      higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
    6. w której przedmiotem
      świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu
      na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi
      rzeczami;
    7. w której przedmiotem
      świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została
      uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży,
      a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie
      30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku,
      nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;
    8. w której konsument
      wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu
      dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy
      dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub
      dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania
      naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje
      konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;
    9. w której przedmiotem
      świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy
      komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli
      opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
    10. o dostarczanie
      dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy
      o prenumeratę;
    11. zawartej w drodze aukcji
      publicznej;
    12. o świadczenie usług
      w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych,
      przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych
      z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub
      kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia
      usługi;
    13. o dostarczanie treści
      cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym,
      jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą
      konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy
      i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę
      o utracie prawa odstąpienia od umowy.

Procedura reklamacyjna

  1. Sklep zapewnia swoim Klientom możliwość
    zgłoszenia wszelkich uwag i roszczeń co do jakości
    wykonania Umowy poprzez zastosowanie procedury reklamacyjnej.
  2. Klient niezadowolony z jakości
    wykonania Umowy przez Sklep może złożyć pisemną reklamację przesłaną
    za pośrednictwem poczty tradycyjnej lub elektronicznej.
    W zgłoszeniu reklamacyjnym należy podać numer zamówienia i datę
    jego realizacji, imię, nazwisko – nazwę firmy i zwięzły opis
    zaistniałego roszczenia.
  3. Sklep zobowiązuje się rozpatrywać reklamacje
    niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 14 dni
    od ich otrzymania.
  4. Sklep jest odpowiedzialny na zasadzie
    rękojmi za fizyczne lub prawne wady rzeczy sprzedanej.
    W przypadku, gdy stroną wnoszącą reklamację jest Konsument,
    nieustosunkowanie się do reklamacji w powyższym terminie
    oznaczać będzie przyznanie racji roszczeniu Konsumenta.
  5. W przypadku, gdy reklamacja okaże
    się słuszna, a winę za niedogodności i powstanie
    rzeczywistego roszczenia Klienta ponosić będzie Sklep
    (a nie np. Producent Towaru oferowanego w Sklepie lub
    inne podmioty, jak kurier, operator pocztowy etc.), uzna
    on reklamację i zaproponuje stosowną rekompensatę Klientowi,
    spośród opcji ponownego dostarczenia Towaru wolnego od wad, wymiany
    Towaru, zamiany na inny rodzaj Towaru po uzgodnieniu
    z Klientem.
  6. W przypadku wystąpienia wady
    zakupionego u Sprzedawcy towaru Klient ma prawo
    do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi
    w kodeksie cywilnym. Jeżeli Klientem jest Przedsiębiorca, strony
    wyłączają odpowiedzialność z tytułu rękojmi.
  7. Jeśli reklamacja okaże się bezzasadna Klient
    może domagać się polubownego rozwiązania tak zaistniałego sporu.
    Reklamacje kierowane mogą być przy zastosowaniu formularza kontaktowego,
    albo pod adresem kontaktowym Sklepu,
    albo na adres 
    stolarniakapelanczyk@gmail.com.
  8. Niezależnie od powyższego Sprzedawca
    nie wyłącza odpowiedzialności na zasadzie rękojmi rozumianej
    zgodnie z brzmieniem kodeksu cywilnego, za niezgodność towaru
    z umową, na zasadach w tamtym kodeksie ustanowionych (art.
    556 k.c. i nast.).
  9. JEŚLI KLIENT DECYDUJE SIĘ NA ZWROT PRODUKTU, ZOBOWIĄZUJE SIĘ DO DOKŁADNEGO I BEZPIECZNEGO ZAPAKOWANIA PRODUKTU DO WYSYŁKI ZWROTNEJ – NIEDOPEŁNIENIE TEGO WYMOGU I USZKODZENIE PRODUKTU W TRANSPORCIE ZWROTNYM MOŻE SKUTKOWAĆ ZMNIEJSZENIEM KWOTY ZWRACANEJ KLIENTOWI O WADY POWSTAŁE POPRZEZ NIEODPOWIEDNIE ZAPAKOWANIE PRODUKTU. PRODUKTY NAJLEPIEJ PAKOWAĆ W TAKIM SAM SPOSÓB W JAKI KLIENT GO OTRZYMAŁ, UŻYWAJĄC KARTONU MINIMUM 5- WARSTWOWEGO.

Polubowne rozwiązywanie sporów

  1. Sprzedawca zobowiązuje się dążyć
    do polubownego sposobu rozwiązywania wszelakich sporów, mogących
    zaistnieć w ramach świadczonych przez siebie usług, szczególnie
    gdy stroną Umowy jest Konsument.
  2. Procedury mediacyjne i negocjacyjne
    w ramach polubownego rozwiązywania sporów mogą zaistnieć
    w przypadku zaakceptowania takiego sposobu przez obie strony
    umowy.
  3. Konsument ma prawo w tym zakresie
    skorzystać z pomocy miejskiego (powiatowego) rzecznika konsumentów
    lub organizacji społecznej, której celem statutowym jest ochrona praw
    konsumenta lub/i polubowne sposoby rozstrzygania sporów.
  4. Konsument ma prawo również skorzystać
    z pomocy wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej lub zgłosić się
    do stałego polubownego sądu konsumenckiego w myśl stosownych
    przepisów.
  5. KLIENT – Konsument jest również uprawniony
    do skorzystania z platformy internetowej, która stanowi
    interaktywny model rozwiązywania sporów, tzw. Platforma ODR (Online
    Dispute Resolution). Platforma oraz szczegółowe informacje
    na temat zasad i warunków rozwiązywania sporów
    z wykorzystaniem tego trybu są dostępne pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
  6. Szczegółowe informacje, dane kontaktowe
    oraz wykaz stałych polubownych sądów konsumenckich znajduje się
    na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
  7. Po wyczerpaniu, a w braku
    powodzenia drogi polubownego sposobu rozstrzygania sporów Klienci
    zachowują prawo do wniesienia swego roszczenia przed właściwy
    sąd powszechny, ustalony na podstawie stosownych zapisów k.c.
    o właściwości przemiennej lub przepisów ustawy o ochronie
    konsumentów.

Postanowienia końcowe

  1. W sprawach nieuregulowanych niniejszym
    Regulaminem zastosowanie mają przepisy prawa powszechnie obowiązującego,
    w szczególności ustawa Kodeks Cywilny, ustawa o prawach
    konsumenta, czy ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną,
    powyższe wyszczególnienie nie stanowi katalogu zamkniętego.
  2. Załączniki do Regulaminu, jak wzory
    formularza odstąpienia od umowy, formularz reklamacyjny, Polityka
    Prywatności i informacja o plikach Cookies, stanowią jego integralną
    część.
  3. Sprzedawca zastrzega sobie prawo
    do zmiany zapisów i treści niniejszego Regulaminu,
    po uprzednim poinformowaniu Klientów o każdej takiej zmianie
    na 14 dni przed wejściem w życie nowych zapisów.
    Klient ma prawo nie przyjąć zmian Regulaminu.
  4. Językiem Regulaminu i zawieranej
    na jego podstawie Umowy jest język polski.
     
Shopping Cart