REGULAMIN
KORZYSTANIA Z USŁUG SKLEPU INTERNETOWEGO stolarniakapelanczyk.PL
Właścicielem, a zarazem
administratorem sklepu internetowego, dostępnego pod adresem www.stolarniakapelanczyk.pl
jest DNT Mikołaj Kapelańczyk z siedzibą w Nowej Brzeźnicy, 98-331, przy
ul. Pajęczańskiej 8, zarejestrowane w Centralnej Ewidencji
i Informacji o Działalności Gospodarczej pod
NIP 5080097109
REGON 388807325
Adres e–mail: nagrobkidnt@gmail.com
Regulamin niniejszy określa zasady
prowadzenia i korzystania przez użytkowników z zasobów sklepu
internetowego pod witryną www.stolarniakapelanczyk.pl, tryb zawierania
umów sprzedaży na odległość z Klientami sklepu, będącymi zarówno
konsumentami, jak i przedsiębiorcami korzystającymi z usług e–
sklepu, zgodnie z przepisami ustawy o świadczeniu usług drogą
elektroniczną, ustawy o ochronie praw konsumentów, ustawy kodeks cywilny,
ustawy o ochronie danych osobowych, jak również zgodnie z wytycznymi
pochodzącymi z ustawodawstwa Unii Europejskiej, odnoszącymi się
do kwestii w regulaminie ustalonych.
Nr rachunku bankowego: 76 1240 1213 1111 0011 4368 1938
Postanowienia ogólne
- Stolarnia Kapelańczyk jest sklepem
internetowym oferującym sprzedaż artykułów drewnianych, gotowych mebli,
akcesoriów meblarskich, produktów na specjalne zamówienie. Sklep
posiada własną stolarnię oraz tartak umożliwiające realizację
indywidualnych zamówień, jak również zapewniające najwyższą jakość
świadczonych usług. Powyższy katalog jest przykładowy i nie jest
zamknięty. Ewentualne poszerzenie asortymentu sklepu zostanie ogłoszone
klientom na stronie internetowej sklepu. - Sklep internetowy zapewnia wszystkich
użytkowników swojego serwisu internetowego o prowadzeniu swojej
działalności gospodarczej zgodnie ze stosownymi przepisami
powszechnie obowiązującymi, zasadami współżycia społecznego, zgodnie
z przepisami chroniącymi prawa konsumenta, jak również zgodnie
ze standardami świadczenia usług drogą elektroniczną, ustalonymi
stosowną ustawą. - Zamawiający w sklepie www.stolarniakapelanczyk.pl
zwany „KLIENTEM” powinien zapoznać się z treścią niniejszego
Regulaminu w toku rejestracji na stronie www.stolarniakapelanczyk.pl
lub składania zamówienia. KLIENT zostanie poproszony o zaakceptowanie
postanowień niniejszego Regulaminu za pośrednictwem udostępnionej
funkcjonalności tzw. check – box. - Zawarte w niniejszym regulaminie
określenia oznaczają:- Sklep – sklep internetowy dostępny pod adresem www.stolarniakapelanczyk.pl
- Sprzedawca – DNT Mikołaj Kapelańczyk z siedzibą w Nowej Brzeźnicy, 98-331, przy
ul. Pajęczańskiej 8, zarejestrowane w Centralnej Ewidencji
i Informacji o Działalności Gospodarczej podNIP 5080097109
REGON 388807325
Adres e–mail: nagrobkidnt@gmail.com
- Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna
nieposiadająca osobowości prawnej, której przepisy przyznają
zdolność prawną, zawierająca umowę sprzedaży ze Sprzedawcą
i korzystająca z usług oferowanych przez Sklep - Konsument – osoba fizyczna, zawierająca umowę sprzedaży
ze Sprzedawcą, niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością
gospodarczą lub zawodową (zgodnie z definicją w k.c.) - Przedsiębiorca – osoba fizyczna prowadząca we własnym imieniu działalność
gospodarczą, osoba prawna oraz jednostka organizacyjna
nieposiadająca osobowości prawnej, której przepisy przyznają
zdolność prawną, prowadząca działalność gospodarczą - Umowa zawarta
na odległość –
umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu
zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu),
bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym
wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się
na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie - Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza
Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy
Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą - Konto – element systemu e– sprzedaży Sklepu, zakładane
przez Klienta, gdzie gromadzone są dane osobowe Klienta, jak
również informacje dotyczące zamówień (historia, preferencje) Klienta,
służące usprawnieniu standardów obsługi przez Sprzedawcę - Koszyk – element systemu e – sprzedaży Sklepu, gdzie składane
jest Zamówienie, w którym również widoczne są wybrane
przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje
możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności
ilości produktów, danych do faktury i adresu dostawy,
stanowiący podstawowy element procesu składania zamówienia w Sklepie - Produkt – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma, oferowana
przez Sprzedawcę, stanowiąca przedmiot Umowy Sprzedaży - Umowa Sprzedaży zawarta
na odległość –
umowa zawarta pomiędzy Sprzedawcą i Klientem (Konsumentem)
w ramach zorganizowanej procedury systemu zawierania umów
na odległość, czyli bez konieczności bezpośredniego
uczestnictwa obu stron umowy w jednym miejscu i czasie, zawarta
przy pomocy jednego lub kilku środków niezbędnych do porozumiewania
się na odległość
- Sprzedawca zapewnia właściwy sposób
gromadzenia, przetwarzania oraz bezpieczeństwa danych, udostępnianych
przez Klientów w ramach wykonywania procesu realizacji Umowy
Sprzedaży, zgodnie z krajowymi i unijnymi przepisami w tym
zakresie, w szczególności posiadając odpowiednią Politykę
Prywatności, jak również pozostawiając Klientom wybór
co do zakresu udostępnianych danych
oraz co do przetwarzania i wykorzystywania
udostępnianych danych Klienta w mechanizmach sprzedażowo –
marketingowych Sprzedawcy, wykorzystywanych w Sklepie. W trakcie
składania zamówienia lub rejestracji na stronie stolarniakapelanczyk.pl,
KLIENT podaje następujące dane osobowe: imię i nazwisko, adres
fizyczny do doręczeń PRODUKTÓW, adres e – mail, numer telefonu
komórkowego. Dane te mogą być przetwarzane przez SPRZEDAWCĘ
tylko w celu realizacji zamówienia KLIENTA w tym
m.in. informowania KLIENTA o statusie zamówienia
albo uzyskania opinii KLIENTA co do jego satysfakcji
ze zrealizowanego zamówienia. - Formularze zgody (check– boxy), dotyczące
danych osobowych Klientów, dostępne są w widocznym miejscu
w Sklepie, przy procesie zakupu, do każdorazowego zaakceptowania
przez Klienta. Klienci mogą w każdym czasie zaktualizować,
zmodyfikować oraz wycofać zgodę na przetwarzanie swoich danych
osobowych, udostępnionych Sprzedawcy. Sprzedawca zaś zastrzega możliwość
zaprzestania realizowania zamówień Klienta, który cofnął swoją zgodę
na gromadzenie i przetwarzanie jego danych osobowych,
ze względu na brak możliwości realizacji Umowy Sprzedaży
w braku takiej zgody. Klient posiadający Konto w Sklepie
Sprzedawcy, rezygnujący i usuwający to Konto, ma prawo
żądania od Sprzedawcy trwałego usunięcia swoich danych osobowych
z baz danych Sprzedawcy w ramach Sklepu. - Klient odpowiada za kompletność
i prawdziwość pozostawianych przez siebie danych niezbędnych
do realizacji Umowy Sprzedaży. - Sprzedawca zobowiązuje się poinformować
Klienta w stosownej polityce, jak i osobnej wiadomości
(z wejściem w życie RODO) o zamiarze gromadzenia informacji
podanych przez Klienta w procesie rejestracji lub składania
zamówienia, na których przetwarzanie Klient wyraził zgodę,
w celu grupowania i ustalania jego sprzedażowych preferencji
(profilowanie). Klient ma prawo uzyskać informację o zakresie
i celu przetwarzania jego danych osobowych w każdym czasie
i przypadku. - Przeglądanie asortymentu Sklepu
nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez Klienta
na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest
również w opcji „zamów bez rejestracji”, jak i tradycyjnie,
logując się/rejestrując w sklepie internetowym Sprzedawcy. - KLIENT zobowiązany jest do poszanowania
praw autorskich do materiałów znajdujących się na stronie www
zgodnie z postanowieniami przepisów ustawy z dnia 4 lutego
1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
Niedopuszczalne jest umieszczanie przez KLIENTA na stronie www
treści sprzecznych z prawem, wzywających do nienawiści rasowej,
wyznaniowej, etnicznej, czy też propagujących przemoc, uznanych
powszechnie za naganne moralnie, społecznie niewłaściwe
oraz naruszających zasady netykiety. - KLIENT w osobnym oświadczeniu,
dostępnym bezpośrednio na stronie głównej internetowego Sklepu,
albo w procesie zamówienia, lub w mailu z potwierdzeniem
zamówienia w sklepie internetowym stolarniakapelanczyk.pl może
wyrazić zgodę na przetwarzanie tych danych w innych celach niż
związane ściśle z realizacją zamówienia, w tym marketingowych
albo przesyłania wiadomości Newsletter SPRZEDAWCY. Zgoda taka jest
opcjonalna i może zostać w każdym czasie przed Klienta
cofnięta. W takim przypadku Sprzedawca zobowiązuje się niezwłocznie –
nie później do przesyłania kolejnego wydania Newslettera, bądź
treści marketingowych– usunąć podany w tym celu adres e – mail
Klienta z bazy adresów poczty elektronicznej obsługującej takie
funkcjonalności Sklepu. -
Klient oświadcza, że:
a) wie, jaka jest specyfika materiałowa drewna, które w wyniku naturalnych i ciągłych procesów
chemicznych oraz skurczu i pęcznienia, wywołanych wpływami wilgoci i temperatury otoczenia,
może powodować mikropęknięcia nie wpływające na trwałość konstrukcji,
b) wie, że podłużne pęknięcia drewna wynikają z naturalnej włóknistej budowy drewna,
c) wie, że podatność drewna na wpływ otoczenia jest przyczyną zmiany jego kształtu, wymiarów oraz
przebarwień jeśli jest stosowane pod gołym niebem i nie będzie zgłaszał jakichkolwiek roszczeń wobec Wykonawcy z tego tytułu, chyba, że pęknięcia
drewna lub rozszczelnienia elementów wynikać będą z niewłaściwego wykonania przedmiotu umowy
przez sprzedającego.
Proces zakupu i składanie
zamówień, płatność, dostawa
- DNT Mikołaj Kapelańczyk prowadzi sprzedaż
za pośrednictwem sieci Internet poprzez witrynę www.stolarniakapelanczyk.pl,
na której można składać zamówienia, stosując funkcjonalności
udostępnione na stronie internetowej. Przedmiot zamówienia zwany jest
też dalej PRODUKTEM. Katalog PRODUKTÓW znajduje się na stronie www.stolarniakapelanczyk.pl
i obejmuje meble, artykuły i akcesoria meblarskie; proces
zamawiania rozpoczyna dodanie danego produktu do koszyka. KLIENT
składa zamówienie dokonując wyboru PRODUKTÓW i umieszczając
je w KOSZYKU. KLIENT otrzymuje potwierdzenie złożenia zamówienia
wraz z numerem zamówienia za pośrednictwem poczty elektronicznej
(e-mail) na adres e-mail podany przez Klienta w trakcie
składania zamówienia. Potwierdzenie złożenia zamówienia, zgodnie
z odpowiednimi przepisami, w stosunku do Klienta,
który jest konsumentem zgodnie z właściwymi przepisami obejmuje:- określenie produktu/produktów
+ opis jego najistotniejszych cech, - ilość produktów,
- cenę jednostkową
za każdy wybrany produkt, - wybrany sposób dostawy +
koszt wysyłki (zgodnie z wyborem konsumenta), - przewidywany termin dostawy,
- łączną kwotę do zapłaty
przez konsumenta (cena towaru/ów + podatek + koszt wysyłki), - metodę płatności + termin
zapłaty, - pełne dane firmy Sprzedawcy
(nazwa, adres siedziby, NIP, REGON) + sposób kontaktu (numer
telefonu/adres e – mail),
- określenie produktu/produktów
- Do cen Towarów oferowanych
przez Sprzedawcę nie doliczono ewentualnych kosztów dostawy,
które Klient ustalać będzie w procesie zamówienia. Sprzedawca zanim
dokona wysyłki, czeka na zaksięgowanie środków na swoim rachunku
lub potwierdzenie autoryzacji płatności u partnera,
który te płatności realizuje. Dostawa realizowana jest
za pośrednictwem firmy kurierskiej. Koszty samej dostawy
są uzależnione od wagi dostarczanego towaru i widoczne są
podczas składania zamówienia. - Całkowita wartość Zamówienia zostaje
podana na etapie potwierdzenia zamówienia po stronie klienta.- Sklep zastrzega sobie prawo
zmian w cenach, promocjach i opisach produktów
znajdujących się w ofercie Sklepu, po uprzednim poinformowaniu
Klientów o nowych zasadach nabywania oferowanych Towarów
(o rozpoczęciu/zmianie/zakończeniu promocji); - w zakresie sprzedaży
produktów promocyjnych, ich liczba jest ograniczona, a sprzedaż
na zasadach promocyjnych możliwa do wyczerpania danej oferty
promocyjnej, Sklep zobowiązuje się poinformować Klientów
o zakończeniu promocyjnej oferty, jeśli powyższe okoliczności znajdą
zastosowanie (wyczerpanie zapasów); - sprzedaż na warunkach
promocyjnych odbywa się okresowo, na wybrane Produkty
w Sklepie, których dostępność warunkuje okres trwania promocji; - Obsługę płatności
elektronicznych i kartą płatniczą prowadzić będzie:- PayU S.A. z siedzibą
w Poznaniu, 60-166 Poznań, przy ul. Grunwaldzkiej 182,
krajowa instytucja płatnicza, nadzorowana przez Komisję Nadzoru
Finansowego, wpisana do Rejestru usług płatniczych pod numerem
IP1/2012, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego
przez Sąd Rejonowy w Poznaniu – Nowe Miasto i Wilda
w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
pod numerem KRS 0000274399, o kapitale zakładowym
w wysokości 4.944.000 PLN, w całości opłaconym,
posiadająca numer identyfikacji podatkowej NIP: 779-23-08-495, REGON
300523444.
- PayU S.A. z siedzibą
- Sklep zastrzega sobie prawo
- Klient dodając wybrany Produkt
do Koszyka rozpoczyna tym samym proces składania Zamówienia. Klikając
w ‘przejdź do kasy’ Klient rozpoczyna proces realizacji Umowy
Sprzedaży, na który składają się podanie danych
do ewentualnej dostawy i faktury, akceptacja warunków regulaminu
i polityki prywatności, zgoda na przetwarzanie podanych
w procesie realizacji umowy danych osobowych w celach ściśle
z tym związanych, ewentualna zgoda na przetwarzanie danych
w celach innych niż realizacja umowy sprzedaży,
np. marketingowych, dokonanie płatności lub zaznaczenie jej formy
i ewentualnej opcji i potwierdzenie złożonego zamówienia
przyciskiem „zamawiam i płacę”. Klient może zamówić towar
w opcji zamówienia bez rejestracji („szybkie zakupy”),
albo rejestrując tym samym konto w sklepie internetowym
Sprzedawcy, co ułatwia realizację przyszłych zamówień, usprawnia
komunikację między stronami umowy, jak również wpływa korzystnie
na korzystanie z usług Sprzedawcy, gdyż Klient
ma zapewniony dostęp do swoich zamówień, danych i wszelkich
informacji dotyczących realizowanych na jego rzecz umów sprzedaży.
Szerzej na ten temat w dziale KONTO KLIENTA. - KLIENT otrzymuje potwierdzenie wysłania
zamówienia od SPRZEDAWCY na wybrany przez KLINETA adres e-
mail. - Prawidłowe wypełnienie formularza zamówienia
oraz naciśnięcie przycisku „zamawiam i płacę” jest
jednoznaczne ze złożeniem zamówienia i ma skutki prawne
zawarcia umowy Sprzedaży w myśl obowiązujących przepisów
z zakresu zawierania umów sprzedaży na odległość lub poza
lokalem przedsiębiorstwa. - Dostępne u Sprzedawcy opcje płatności
to: Gotówką przy odbiorze, Płatność online za pośrednictwem PayU. - Zamówienia za pośrednictwem Sklepu
można składać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
Sprzedawca oczekiwać będzie na płatność maksymalnie 5 dni
roboczych od otrzymania przez Klienta e– maila z potwierdzeniem
zamówienia. Po tym czasie zamówienie będzie anulowane. Zamówienia
przygotowywane są do realizacji niezwłocznie, w kolejności
ich wpływu. Sprzedawca w przypadku opóźnień informuje Klienta
o terminie wysyłki. Kiedy już towar zostanie przygotowany
do wysyłki, dostawa pod wskazany adres Klienta trwać będzie
nawet 2 dni robocze, standardowo wynosić będzie do 14 dni
roboczych. Sprzedawca poinformuje o przygotowaniu zamówienia Klienta
do wysyłki w osobnej wiadomości. - SPRZEDAWCA może wyrazić zgodę
na udostępnienie KLIENTOWI faktury jako dowodu potwierdzającego
zawarcie umowy za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail
na adres podany przez KLIENTA, co zwalnia SPRZEDAWCĘ
z obowiązku doręczana KLIENTOWI faktury razem z PRODUKTEM.
Faktura jest wystawiana na wyraźne życzenie klienta biznesowego,
czy konsumenta. - Ceny PRODUKTÓW są podawane
w polskich złotych i są cenami brutto. Ceny zamieszczone
przy oferowanych PRODUKTACH nie zawierają informacji na temat
kosztów przesyłki, ponieważ informacja na temat całkowitej wartości
zamówienia jest prezentowana w sposób WYRAŹNY I JEDNOZNACZNY
po wybraniu przez KLIENTA formy dostawy i płatności.
Przed zatwierdzeniem zamówienia KLIENT może samodzielnie sprawdzić
koszt dostawy. - Najpóźniej w momencie otrzymania
przez Klienta e– maila z potwierdzeniem zamówienia Klient jest
informowany o sposobie i celu przetwarzania jego danych
osobowych w związku z wykonaniem umowy sprzedaży między
Sprzedawcą a Klientem. Najpóźniej przy finalizacji procesu zamówienia
Klient jest poproszony o zaznaczenie formularza ewentualnej zgody
na przetwarzanie danych osobowych niezbędnych dla realizacji usług
oferowanych przez Sprzedawcę. Dane są przetwarzane w ten
sposób przez DNT Mikołaj Kapelańczyk w celu realizacji Zamówienia
i ewentualnej obsługi posprzedażowej. Otrzymane dane osobowe
nie będą wykorzystane w żadnych innych celach, w tym
w szczególności w celach niezgodnych z obowiązującym
prawem. Biuletyny oraz oferty promocyjne będą wysyłane
tylko za wyraźną zgodą Klienta wyrażoną poprzez zaznaczenie
odpowiednich opcji w formularzu rejestracyjnym. Klient ma prawo
do wglądu, poprawienia oraz żądania zaprzestania wykorzystania
swoich danych osobowych zgodnie z ustawą „O ochronie danych
osobowych” z dnia 29 sierpnia 1997 r. Procedury powyższe
przekładają się na zaznaczenie odpowiednich zgód i opcji
w procesie Zamówienia, jak również szerzej opisane
są w Polityce Prywatności, do której Klient
ma wgląd przed dokonaniem zakupu i której postanowienia
akceptuje przed dokonaniem zakupu. Sprzedawca zobowiązuje się
poinformować na stronie internetowej Sklepu Klientów o wszelkich
formach i celach gromadzenia i przetwarzania danych osobowych
Klientów, o zgłoszeniu zbioru danych osobowych GIODO, o stosowaniu
technik prowadzących do profilowania Klientów pod względem ich
zakupowych preferencji. Wszelkie zaś informacje handlowe wysyłane Klientom
Sklepu będą zawsze na podstawie wyraźnej zgody wyrażonej
w procesie zamówienia i na ich życzenie wyrażone oświadczeniem
woli zaprzestanie wysyłania im materiałów handlowych
i promocyjnych, np. w formie Newslettera, czy systemu
powiadomień.
Konto klienta
- Sklep oferuje swoim Klientom możliwość
założenia Konta, które w istotny sposób upraszcza i usprawnia
proces Zamówienia i korzystania z zasobów Sklepu. - Do założenia Konta dochodzi
w następujący sposób: należy wypełnić Formularz rejestracji.
Niezbędne jest podanie następujących danych: imię, nazwisko (nazwa firmy),
numer telefonu oraz adres e– mail i adres kontaktowy,
do wysyłki zamówień. Opcjonalnie dla klientów biznesowych – podają
również firmę i ewentualne dane rejestrowe/kontaktowe celem
realizacji zlecenia (dane do faktury). Zakładając konto Klient podaje
również hasło, które sam ustala przy pierwszym logowaniu. - Założenie Konta w Sklepie jest
bezpłatne. - Logowanie się do Konta odbywa się
poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w formularzu
rejestracyjnym– przy jego zakładaniu. Po zalogowaniu się
do swojego Konta Klient ma możliwość edycji wprowadzonych przez siebie
danych oraz wgląd do historii zamówień. Po zalogowaniu się
do swojego konta Klient będzie miał do dyspozycji następujące
zakładki: Moje zamówienia, Moje rachunki, Moje adresy,
Moje informacje osobiste, - Klient ma możliwość w każdej
chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego
tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego
żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem
poczty elektronicznej stolarniakapelanczyk@gmail.com lub pisemnie, przesyłając
swoje oświadczenie na adres kontaktowy Sklepu lub na adres
kontaktowy (korespondencyjny) Sprzedawcy. Po usunięciu konta
z zasobów Sklepu Sprzedawcy, Klient ma prawo żądać trwałego
usunięcia zgromadzonych w infrastrukturze Sklepu swoich danych
osobowych wraz z usunięciem konta (w szczególności z dniem
wejścia w Życie RODO), zgłaszając takie żądanie przy rezygnacji
z posiadania Konta.
Prawo
do odstąpienia od umowy
Klientom będącym Konsumentami
przysługuje ustawowe prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej
na odległość:
- Konsument może w terminie 14 dni
odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny. - Bieg terminu określonego w ust.
1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu Konsumentowi lub
wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik. - W przypadku Umowy, która obejmuje
wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub
w częściach, termin wskazany w ust. 1 biegnie
od dostawy ostatniej rzeczy, partii lub części. - Konsument może odstąpić od Umowy,
składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy.
Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie
przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu. - Oświadczenie może być wysłane za pomocą
tradycyjnej poczty, faxem bądź drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia
na adres e- mail Sprzedawcy lub przez złożenie oświadczenia
na stronie internetowej Sprzedawcy – dane kontaktowe Sprzedawcy
zostały określone w niniejszym Regulaminie. Oświadczenie można złożyć
również na formularzu, którego wzór stanowi załącznik
nr 1 do niniejszego Regulaminu oraz załącznik
do ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach
konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe. - W przypadku przesłania oświadczenia
przez Konsumenta drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie prześle
Konsumentowi na podany przez Konsumenta adres e-mail
potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy. - Skutki odstąpienia od Umowy:
W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość
Umowę uważa się za niezawartą. W przypadku odstąpienia
od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi niezwłocznie,
nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania
oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, wszystkie
dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy,
z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego
przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły
sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę. Zwrotu płatności
Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały
przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba
że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które
nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.
W przypadku, gdy płatność została dokonana przy użyciu karty
płatniczej zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta
kartą płatniczą sprzedający dokonana zwrotu na rachunek bankowy
przypisany do karty płatniczej Klienta. Sprzedawca może wstrzymać się
ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu
z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego
odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi
wcześniej. Konsument powinien odesłać Produkt na adres Sprzedawcy
podany w niniejszym Regulaminie niezwłocznie, nie później niż
14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę
o odstąpieniu od Umowy. Termin zostanie zachowany, jeśli
Konsument odeśle Produkt przed upływem terminu 14 dni. Konsument
ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu, także koszty zwrotu Produktu,
jeśli ze względu na swój charakter Produkt ten nie mógł
zostać w zwykłym trybie odesłany za pomocą wybranego
przez Klienta operatora pocztowego, czy kurierskiego. Konsument
odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Produktu wynikające
z korzystania z niego w sposób inny niż było
to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech
i funkcjonowania Produktu. - W myśl niniejszego Regulaminu,
Konsumenta obowiązują takie same ograniczenia prawa odstąpienia
od umowy, jakie wynikają z ustawy o ochronie praw
konsumentów, czyli zastosowanie bezpośrednie ma art. 38 ustawy
z dnia 24 czerwca 2014 r. o prawach konsumenta, który stanowi,
że: „Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem
przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi
w odniesieniu do umów:- o świadczenie usług,
jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą
konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem
świadczenia, że po spełnieniu świadczenia
przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy; - w której cena lub
wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym,
nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które
mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia
od umowy; - w której przedmiotem
świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według
specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego
zindywidualizowanych potrzeb; - w której przedmiotem
świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki
termin przydatności do użycia; - w której przedmiotem
świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu,
której po otwarciu opakowania nie można zwrócić
ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów
higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; - w której przedmiotem
świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu
na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi
rzeczami; - w której przedmiotem
świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została
uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży,
a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie
30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku,
nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli; - w której konsument
wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu
dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy
dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub
dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania
naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje
konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy; - w której przedmiotem
świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy
komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli
opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; - o dostarczanie
dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy
o prenumeratę; - zawartej w drodze aukcji
publicznej; - o świadczenie usług
w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych,
przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych
z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub
kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia
usługi; - o dostarczanie treści
cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym,
jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą
konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy
i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę
o utracie prawa odstąpienia od umowy.
- o świadczenie usług,
Procedura reklamacyjna
- Sklep zapewnia swoim Klientom możliwość
zgłoszenia wszelkich uwag i roszczeń co do jakości
wykonania Umowy poprzez zastosowanie procedury reklamacyjnej. - Klient niezadowolony z jakości
wykonania Umowy przez Sklep może złożyć pisemną reklamację przesłaną
za pośrednictwem poczty tradycyjnej lub elektronicznej.
W zgłoszeniu reklamacyjnym należy podać numer zamówienia i datę
jego realizacji, imię, nazwisko – nazwę firmy i zwięzły opis
zaistniałego roszczenia. - Sklep zobowiązuje się rozpatrywać reklamacje
niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 14 dni
od ich otrzymania. - Sklep jest odpowiedzialny na zasadzie
rękojmi za fizyczne lub prawne wady rzeczy sprzedanej.
W przypadku, gdy stroną wnoszącą reklamację jest Konsument,
nieustosunkowanie się do reklamacji w powyższym terminie
oznaczać będzie przyznanie racji roszczeniu Konsumenta. - W przypadku, gdy reklamacja okaże
się słuszna, a winę za niedogodności i powstanie
rzeczywistego roszczenia Klienta ponosić będzie Sklep
(a nie np. Producent Towaru oferowanego w Sklepie lub
inne podmioty, jak kurier, operator pocztowy etc.), uzna
on reklamację i zaproponuje stosowną rekompensatę Klientowi,
spośród opcji ponownego dostarczenia Towaru wolnego od wad, wymiany
Towaru, zamiany na inny rodzaj Towaru po uzgodnieniu
z Klientem. - W przypadku wystąpienia wady
zakupionego u Sprzedawcy towaru Klient ma prawo
do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi
w kodeksie cywilnym. Jeżeli Klientem jest Przedsiębiorca, strony
wyłączają odpowiedzialność z tytułu rękojmi. - Jeśli reklamacja okaże się bezzasadna Klient
może domagać się polubownego rozwiązania tak zaistniałego sporu.
Reklamacje kierowane mogą być przy zastosowaniu formularza kontaktowego,
albo pod adresem kontaktowym Sklepu,
albo na adres stolarniakapelanczyk@gmail.com. - Niezależnie od powyższego Sprzedawca
nie wyłącza odpowiedzialności na zasadzie rękojmi rozumianej
zgodnie z brzmieniem kodeksu cywilnego, za niezgodność towaru
z umową, na zasadach w tamtym kodeksie ustanowionych (art.
556 k.c. i nast.). - JEŚLI KLIENT DECYDUJE SIĘ NA ZWROT PRODUKTU, ZOBOWIĄZUJE SIĘ DO DOKŁADNEGO I BEZPIECZNEGO ZAPAKOWANIA PRODUKTU DO WYSYŁKI ZWROTNEJ – NIEDOPEŁNIENIE TEGO WYMOGU I USZKODZENIE PRODUKTU W TRANSPORCIE ZWROTNYM MOŻE SKUTKOWAĆ ZMNIEJSZENIEM KWOTY ZWRACANEJ KLIENTOWI O WADY POWSTAŁE POPRZEZ NIEODPOWIEDNIE ZAPAKOWANIE PRODUKTU. PRODUKTY NAJLEPIEJ PAKOWAĆ W TAKIM SAM SPOSÓB W JAKI KLIENT GO OTRZYMAŁ, UŻYWAJĄC KARTONU MINIMUM 5- WARSTWOWEGO.
Polubowne rozwiązywanie sporów
- Sprzedawca zobowiązuje się dążyć
do polubownego sposobu rozwiązywania wszelakich sporów, mogących
zaistnieć w ramach świadczonych przez siebie usług, szczególnie
gdy stroną Umowy jest Konsument. - Procedury mediacyjne i negocjacyjne
w ramach polubownego rozwiązywania sporów mogą zaistnieć
w przypadku zaakceptowania takiego sposobu przez obie strony
umowy. - Konsument ma prawo w tym zakresie
skorzystać z pomocy miejskiego (powiatowego) rzecznika konsumentów
lub organizacji społecznej, której celem statutowym jest ochrona praw
konsumenta lub/i polubowne sposoby rozstrzygania sporów. - Konsument ma prawo również skorzystać
z pomocy wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej lub zgłosić się
do stałego polubownego sądu konsumenckiego w myśl stosownych
przepisów. - KLIENT – Konsument jest również uprawniony
do skorzystania z platformy internetowej, która stanowi
interaktywny model rozwiązywania sporów, tzw. Platforma ODR (Online
Dispute Resolution). Platforma oraz szczegółowe informacje
na temat zasad i warunków rozwiązywania sporów
z wykorzystaniem tego trybu są dostępne pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. - Szczegółowe informacje, dane kontaktowe
oraz wykaz stałych polubownych sądów konsumenckich znajduje się
na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. - Po wyczerpaniu, a w braku
powodzenia drogi polubownego sposobu rozstrzygania sporów Klienci
zachowują prawo do wniesienia swego roszczenia przed właściwy
sąd powszechny, ustalony na podstawie stosownych zapisów k.c.
o właściwości przemiennej lub przepisów ustawy o ochronie
konsumentów.
Postanowienia końcowe
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym
Regulaminem zastosowanie mają przepisy prawa powszechnie obowiązującego,
w szczególności ustawa Kodeks Cywilny, ustawa o prawach
konsumenta, czy ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną,
powyższe wyszczególnienie nie stanowi katalogu zamkniętego. - Załączniki do Regulaminu, jak wzory
formularza odstąpienia od umowy, formularz reklamacyjny, Polityka
Prywatności i informacja o plikach Cookies, stanowią jego integralną
część. - Sprzedawca zastrzega sobie prawo
do zmiany zapisów i treści niniejszego Regulaminu,
po uprzednim poinformowaniu Klientów o każdej takiej zmianie
na 14 dni przed wejściem w życie nowych zapisów.
Klient ma prawo nie przyjąć zmian Regulaminu. - Językiem Regulaminu i zawieranej
na jego podstawie Umowy jest język polski.